Pravnica dobra za čistilko Maja Novak, diplomirana pravnica, pisateljica, prevajalka in nagrajenka Prešernovega sklada za književnost, je pred kratkim dobila od zavoda za zaposlovanje obvestilo, da so ji našli zaposlitev čistilke, je sporočila Mladina. Sramotno. S tem nočem reči, da je delo čistilke nečastno, sramotno.
Sramotna je ponudba, ki jo je dobila Maja Novak zato, ker dokazuje, da v Sloveniji oblast sposobnim ljudem ne omogoča dela, za katerega so usposobljeni. Vlada s takšnim ravnanjem meče vstran tudi denar, ki ga namenja fakultetam za študente. Nekomu omogoča, da si pridobi izobrazbo, potem pa mu ne dopusti, da bi davkoplačevalcem ta denar vračal s svojim znanjem, s svojim strokovnim delom. Maja Novak ni le pravnica, je tudi pisateljica in prevajalka, usposobljena je za tri različna strokovna dela, država pa ji je sposobna ponuditi le delo, za katerega je dovolj le končana osnovna šola oziroma nekdo, ki zna le pisati in brati. Predsednik vlade pa se ob tem hvali, da v Sloveniji nikoli ni bilo bolje. Če hočeš nekoga onemogočiti, mu ne daš dela.
Se pravi, da je kaj..politična disidentka..Saj ne rabi it v javni sektor.. Mislim, če je nekdo kvalificiran,m če je kot ti praviš oh, ah in oh...lahko samo pomeni, da praktično nič ne zna, da je pač pridobil razne diplome in nima nič za pokazat. se strinja, škoda denarja... če pa nihče v gospodarstvu ni za njo zainteresiran, pol že ne zna nič, ali pa ni nobenih potreb po tem kadru(zakaj potem polno vpisa na pravo, prevajanje etc..) Takole povem, če nekdo zna delat z autocadom/matlabom/xx... z diplomo ali brez te večina projektantskih/programerskih firm takoj zaposli...
Jerry Gauss, si še pa zelo mlad, po moje, kajti le generacija dokaj mladih lahko tako razmišlja, o nesposobnosti ipd. Diploma res ni vse, je pa vsekakor več kot "metla"... in Nika, lepo te je bilo spet "zagledati" na obzorju in... Maja Novak je le ena njih... Takšnih Maj je danes vse več, žal. Za deželo, kjer se "cedita med in mleko" nič kaj dobra reklama
Jerry Gauss (8.1.2007 22:47:00)
Na družbosloven je težje verjamem, ampak da ne bi dobil službo z nekim konkretnim zanjem programiranja... Diploma je samo nek dokaz za delodajalca, da si sposoben, kaj pa znaš, pa je odvisno od posameznika. Lahko se piflaš nekaj, pol pa nič ne znaš... Ali pa izkoristiš to kar si dobil in to dejansko kako uporabiš... vseeno verjamem, da za večino naravoslovno-tehničnih smeri ni takšne brige. Kakšna bilogija(ok, kje bi se dalo to sploh uporabit v gospodarstvu??), kakšno strojništvo, elektrotehnika, informatika???
Komentira:
nika (9.1.2007 9:44:00)
Lucija, najprej hvala za dobrodošlico. Dobro dene. Jerry Gauss ne trdim, da je Maja Novak disidentka, kot pravnice je ne poznam, poznam pa jo kot pisateljico in prevajalko. Za slednje ji je država s Prešernovo nagrado potrdila, da je usposobljena. Na podlagi trditev predsednika vlade, da se Slovenija zavzema za danski model prožne varnosti zaposlenih, bi ji moral zavod za zaposlovanje ponuditi dodatno usposabljanje, da bi se lahko zaposlila na delovno mesto,ki ustreza izobrazbi. Če oblast izobraženim ljudem ni sposobna najti ustrezne zaposlitve, meče denar, ki ga daje izobraževanje, skozi okno.
Jerry Gauss je očitno še zelo mlad, zato se je izrazil tako nediplomatsko ali zaletavo. Se pa z njegovo poanto strinjam. Z vsemi našetimi lastnostmi in kvalitetami bi lahko delovala recimo kot prevajalka v obliki s.p.-ja. Za dobre prevajalce, in verjamem da gospa to je, je zmeraj dela na pretek. Mogoče tudi kot sodna tolmačka. Pravo + jezik. Idealna kombinacija. Najlažje je svojo zgodbo ali krivico obelodaniti mediju, kot je Mladina. Verjetno pa obstaja tudi druga plat zgodbe in da ima gospa tudi nekaj masla na glavi. Zelo težko namreč verjamem, da gospa nikakor ne more najti primerne službe, sploh s takšnimi znanji in referencami. P.. Mogoče pa gospa deluje na črno, namreč zasluži dovolj denarja s prevodi in ji je bil zavod samo dodatna boniteta. Je mogoče? Po moje je.
Komentira:
nika (9.1.2007 15:53:00)
Da, Tamrčka, ko sem gledala, kako so ljudje pred prazniki spet navalili v trgovine, sem se tudi jaz spraševala, kako jim ob nizkih plačah in brezposlenosti znese kupovati vsepovprek. Glede Maje Novak: prav to, kar si navedla, bi ji po mojem mnenju moral ponuditi zavod za zaposlovanje. V tem primeru bi imela službo, ki ustreza njeni izobrazbi, pa še (vsaj delno, če to res počne) bi ji država preprečila delo na črno, pa še prispevke in davke bi gospa začela plačevati.
Se strinjam z vama, pa se tudi ne v celoti... S.p. ali delo za svoj račun v obliki firme je vsekakor prednost: dela na črno ni, pa država dobi svoje... Vendar, saj vesta, pri sklepanju poslov nasprotnika ponavadi zanima - kje ste pa prej delali in če je odgovor nikjer, smo mimogrede pri Jerryjevem ugotavljanju o nesposobnosti... Na žalost naš sistem še vedno deluje nekoliko "po starem"... Sploh pravo je ena takšna veja, kjer je že fajn, če lahko poveš kje in za koga si kaj delal... Nekako se nagibam k temu, da v tem konkretnem primeru gre bolj za "delo" v pravni pisarni ali nečem podobnem. Pisateljic se ravno ne zaposluje. Prevajalke pa so uporabne za konkretne primere, ki so zaključene celote in se spet oseb ne zaposluje... In mislim, seveda je to le moje ugibanje, da če končaš pravno fakulteto ni ravno tvoja največja "ambicija" prevajanje, za kar je dovolj že morda to, da nekaj let bivaš v tujini in ti je priznano znanje tujega jezika. Kot seveda tudi ni ambicija "metla"...
Ja, ok, samo potem pa se ne napiše PREVAJALKA, kot so zapisali pri Mladini. Je pač naturšček brez diplome. Potem lahko vsak za sebe reče, ki solidno zna jezik in tu in tam prevede kaj za koga, da je prevajalec.Pravo - to je uporabno za marsikaj. V končni fazi lahko delaš na enem nižjem mestu kot neki pravni referent. In še, moj bi rekel, je kruto, toda resnično: naravna selekcija.
Komentira:
nika (9.1.2007 20:06:00)
Lucija, se strinjam, da so reference pomembne, a žal je tudi res, da veliko krat "zmagajo" zveze, poznanstva in strankarska izkaznica. V čem je problem Maje Novak, ne vem. Tamarčka, seveda, lahko bi diplomirano pravnico zaposlili kot referentko, to je bistvena razlika v primerjavi s čistilko. V tem primeru bi delala tisto, za kar se je izobrazila in vsaj delno upravičila stroške, ki jo je država imela z njo, da je doštudirala. Četudi ni diplomirana prevajalka, ima univerzitetno izobrazbo in kar nekaj je razpisov, kjer je pogoj univerzitetna izobrazba družboslovne smeri, znanje tujega jezika je mogoče dokazati s potrdilom o opravljenem tečaju... Če brezposelni sam ni sposoben ali pripravljen na tak način najti službe, bi mu moral pomagati zavod za zaposlovanje, če živimo v državi, ki se zgleduje po danskem modelu. Na Danskem namreč to zelo dobro deluje.
Komentira:
FilipS (10.1.2007 10:58:00)
Če bi bila ženska res tako sposobna kot se jo hoče prikazati z diplomo in znanji na kar treh področjih potem ji nebi bilo teba iskati zaposlitve na Zavodu. Osebno sem mnenja, da je je čeprav formalno morda res izobražena v resnici povsem nesposobna in mrda res primerna samo za snažilko.
Nika, ja, zavod bi moral najt službo. Mogoče pa je, pa je na vseh razgovorih izpadla tako slabo, da je nihče noče. Tukaj je po moje vseeno problem v Maji, mogoče ima tudi kakšne negoče značajske lastnosti, da enostavno ni zaposljiva. Sama sem privat in vem, kako težko je dobit DOBER kader z občutkom za odgovornost. Veš, to niso male stvari. Bodoči delojemalec se mora zavedati, da je vsa posel težak, še posebej za ženske in da ni njegova služba nekaj po sebi samoumevnega. Ko jemlješ nekoga v službo, sploh če si mali, ne prepustiš ničesar naključju. Pa še potem se lahko izkaže, da ni to ravno to, kar si pričakoval. Pa glede šol. Sama osebno imam veliko boljše izkušnje s tistimi, ki imajo le srednjo šolo. Če bi začela sedaj tukaj pisat zgodbice o diplomirancih, bi porabila ogromno prostora, pa še marsikdo mi ne bi verjel.
Komentira:
mimi (11.7.2007 12:07:00)
Ne razumem, zakaj večina komentarjev, ki ugotavlja, da si je nekdo sam kriv da je brezposeln. V letih od 2003 do 2005 je 43000 ljudi pridobilo kakršnokoli diplomo ali magistrski naziv. Delovnih mest za visoko izobražene kadre je v enem letu nekje 20 000. Tako da dajte mal računat in boste mogoče odkrili, da slovensko gospodarstvo ni dovolj razvito, da bi povpraševalo po visoko izobraženih kadrih v takšni meri, da obstaja strukturna brezposelnost, pa da je slovenska kadrovniška mentaliteta nastrojena proti izobrazbi, recimo magisterij je pomanjklivost ne prednost. Pa še nekaj klientelizem in korupcija, koliko razpisov je fake.